روايات

رواية نبض قلبي الفصل السابع عشر 17 بقلم شروق خالد

رواية نبض قلبي الفصل السابع عشر 17 بقلم شروق خالد

رواية نبض قلبي البارت السابع عشر

رواية نبض قلبي الجزء السابع عشر

رواية نبض قلبي
رواية نبض قلبي

رواية نبض قلبي الحلقة السابعة عشر

تميم.. اسد انا بكلمك رحت فين
اسد.. ينظر الي ملك وهي تحاول ان تجمع شعرها ولم تقدر
ويفتح. علي كاميرا المدخل ويلاقي تيم يدخل البيت يصرخ بسرعه لالالالالا
تميم.. يقف مصدوم 😳اسد ملك
اسد.. بسرعه تعالي هنا بسرعه
تميم.. انا هحيب الملف وهاجي دقيقه واحده بس
اسد بسرعه يصرخ بعلو صوته لا تعال بسرعه هنا في مشكله في الشركه تعال بسرعه
تميم.. تمام هاجيب بس الملف واجيء لك دقيقه واحده بس مش هتفرق
اسد.. ينظر في الكمبيوتر ويلاقي ملك مشغوله في لم شعرها ولم تقدر عليه باقول لك تعال هنا اخلص بسرعه سيب الملف دلوقتي بعدين نبقى نجيبه
تميم.. بخوف حاضر حاضر انا جاي اهو ويخرج بسرعه من المنزل ويركب السياره وانطلق بها الى الشركه عند اسد
اسد وهو يجلس على الكرسي ووضع يده على قلبه ما لا انا لا خفت كده وانظر الى ملك ويمسك التليفون وهاضربه في الحائط
ويخرج بسرعه من الشركه ويذهب الى مكان ايوه انا عايزك تيجي لي في المكان اللي بنقعدوا فيه كل مره اخلصي تعالي بسرعه
اميره وهي تقوم بتعب وتجلس على السرير وتنظر اليه وهو يضحك عليها بعلو صوته عرفت يا حلوه ان انا اللي باعوزه باخذه برضاك او غصب عنك ما فيش احد يمنعني ولا احد يقدر يقول لزياد لا حتى لو كنت انت باضحك عليها ويخرج بره الاوضه
اميره وهي تلف الملايه حول جسمها وتقوم وتدخل الحمام وتجلس تحت الدش وتدعك في جسمها بوجهها بقرف حسبي الله ونعم الوكيل فيك يا شيخ دمرت حياتي ومستقبلي ضيعتني وتبكي بشده وتقع على الارض وتضم نفسها وهي تبكي انا لازم اهرب منه انا مستحيل هافضل في العيشه دي انا اللي عملت كده في نفسي انا اللي صدقته وضيعت اسد من يدي
قعدت مده تخرج اميره من الحمام وتجلس في الاوضه بلا روح وبلا احساس
زياد يدخل عليها اسمع يا حلوه انت بكره هتروح للباشا واللي قال لك عليه كله هتنفذيه انت فاهمه واذا كان عايز يتجوزك عرفي خليه يتجوزك عشان اللي في بطنك ده يتكتب باسمه وبعد كده كل حاجه تبقى لي انت فاهمه لما اعرف انك حامل اكيد هيفرح بالابن بيتي
اميره.. تنظر اليه دون كلام
زياد.. يمسكها من شعرها ويضربها بالقلم ويرميها على السرير ايه انا مش باكلمك ولما اكلمك ترد علي وينزل فيها ضرب بصي انا ماشي دلوقتي وبكره ليا كلام ثاني معك والاكل عندك في الثلاجه مش عايز اسمع صوتك انت فاهمه لما فاهماش اشكال زباله ويمسك جاكيت البدله بتاعه من على السرير ويخرج وهو يدندن مبسوط جدا
اميره في منتصف الليل تتسحب وتمسك المفتاح وتنظر اليه بابتسامه حزينه وتمسك شنطه فيها بعض ملابس لها وتفتح الباب وتخرج وتجري في الشارع مثل المجنونه
اسد وهو يدخل البيت وهو سكران طينه
ملك وهي تسخن اللبن وتدخل به للطفل وتضرب في اسد
اسد وهو يحضنها وهو سكران مش دريان بحاجه حواليه وبعدين يرفع نفسه بالعافيه وينظر في عينيها
ملك وهي خايفه بتبعد عنه بالراحه احضر لك الاكل يا باشا
اسد.. يمشي يده علي وشها
ملك وهي خايفه انت بتعمل ايه ابعد عني
اسد.. يحرك يده علي خدها انت جميله قوي يا وفاء وشعرك حلو قوي انا ليه حاسس نفسي شوفتك قبل كده بس
ملك.. هي خايفه منه لا ابدا يا باشا ده انا اول مره اشوفك فيها لما جئت البيت هنا تحب تركب فوق على اوضتك اساعدك
اسد.. اه انا تعبانه قوي وهيبعد عنها وضع يده على راسه راسي وجعاني قوي اعملي لي اي حاجه تخليني افوت
ملك وهي تسنده وتطلع به وتفتح الباب وتدخل به الغرفه وتوضع على السرير
اسد.. وهو يحاول يخلع الجاكيت بصعوبه ولم يقدر
ملك وهي تقلعه الجاكيت بالراحه ينام اسد على السرير
ملك ترفع رجله على السرير وتقلع ليه جزمه وتشد اللحاف وتغطي وتمشي
اسد وهو يمسك من يدها ويشدها تقع عليه وينظر في عينيها
ملك بخوف وهي تضم عينيها بشده
اسد.. يملس على وشها فتحي عينك يا ملك انا عارف كل حاجه وعارف ان وفاء بنت الداده توفت وهي بتولد وعرفت كل حاجه عنك يا ملك
ملك وهي تنظر اليه بصدمه عرفت عني ازاي
اسد يشدها اليه ويضمها بشده ويفك الطرحه عن شعرها ويلعب في شعرها انا عرفت عنك كل حاجه من ثاني يوم وشفتك
الداده وهي بتاخذك من جنب الفيله والداده حكت لي عليكي وانا اللي قلت لها هاتيها البيت هنا يعني ما تعمليش نفسك انك انت مخبيه حاجه علي وعرفت حكايه اخوك اللي باعك دي كمان
ملك. وهي تحاول ان تبعد بخوف

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نبض قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!